1e mažieji mokinukai – ateities kūrėjai ir tyrinėtojai

Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos 1e klasės mokinukų namai šiomis dienomis virto smagiomis kūrybinėmis pojūčių ir potyrių laboratorijomis! Nuo pat mažumės vaikui svarbu pasakoti, kaip ir kodėl vyksta tam tikri gamtos procesai, pavyzdžiui, cheminė reakcija, bet dar svarbiau jam gebėti paaiškinti, kur gyvenime tai galima panaudoti. Būtent STEAM  ugdymas, leidžiantis vaikams eksperimentuoti ir patirti netikėtą pažinimo ir atradimo džiaugsmą, o eksperimentai skirti vaikų pasaulėvaizdžio formavimui, intelektualiai ir kūrybinei jo ūgčiai, pasaulio vaizdinio kūrimuisi. 

Praėjusias dvi savaites 1e klasės mokiniai kartu su tėveliais atliko mokytojos pasiūlytus ir pačių pasirinktus įvairius bandymus, tyrimus, kurių metu plėtėsi vaikų žinių akiratis, formavosi gamtoje vykstančių procesų suvokimas. Vaikai stebėjo, kaip stikliniuose indeliuose servetėlėmis „keliauja“ spalvos; sužinojo, kaip acto ir sodos pagalba galima pripūsti balioną kitaip; kaip skystas muilas išvaiko bakterijas nuo rankyčių; kaip išsiveržia ugnikalniai, burbuliuoja lavos lempa; kodėl aliejus netirpsta vandenyje; kiaušinis gėlame vandenyje skęsta, o sūriame – plūduriuoja; kaip išnyksta kiaušinio lukštas ir jis tampa tarsi guminis kamuoliukas; virš degančios žvakutės laikomas balionas su vandeniu viduje – nesprogsta; iešmeliais pervėrus plastikinį maišelį su vandeniu – vanduo neišbėga; nuluptas mandarinas stiklinėje vandens skęsta, o neluptas ne, nes po mandarino žieve yra oro; o „Skittles“ saldainiukai, užpilti vandeniu, daugumą užbūrė besiskleidžiančia vaivorykšte ... ir kt.

Į daugybę klausimų vaikai rado atsakymus, nuoširdžiai stebėjosi, laikė save laboratorijos mokslininkais ir jaunaisiais atradėjais. Tokios veiklos reikalauja susikaupimo, kantrybės, nes rezultatai čia nepasiekiami akimirksniu. Galimybė tapti proceso dalimi, pačiam prisiliesti ir būti neatsiejamu eksperimento dalyviu vaikams tapo pagrindiniu džiaugsmo šaltiniu. Pirmokėliai savo atliktų eksperimentų vaizdo filmukais ir nuotraukomis dabar dalijasi gamtos pamokų metų, juos aptaria, vertina sėkmės arba nepasisekimo kriterijus.

Tomis dienomis, kai vyko ,,eksperimentinės dienos“, tikiu, kad daugelio namuose ėmė trūkti acto, sodos – užtat kiek smagaus triukšmo ir netgi atradimo šūksnių teko girdėti: ,,oho“, ,,tu tik pažiūrėk, mama“, ,,nieko sau“, ,,tėti, tėti, mums pavyko!..” Veiklos labai patiko ne tik vaikučiams, bet ir jų tėveliams. Juk smagu auginti ne paklusnius vykdytojus, o ateities kūrėjus ir atsakingus tyrinėtojus!

Autorius:
Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Ilveta J.

Nuotraukos:
Mokinių ir jų tėvelių bei mokytojos

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos