Atstumas – ne kliūtis! Kartu mes galime!

Jei vos prieš metus kas nors būtų pasakęs, kad virtualiai, per nuotolį, piešime, lipdysime ir net sukursime dainą su kolegomis ir mokiniais iš kelių skirtingų šalių, patikėti tuo, ko gero, būtų buvę nelengva… Tačiau, pasirodo, viskas įmanoma, ir atstumas nebūtinai turi būti kliūtis.

Nuo 2018 metų rugsėjo mes, Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos mokytojai ir 7-8 klasių mokiniai, vykdome Erasmus+ projektą „DiscriminACTion for a better IntegrARTion“.

Su partneriais pradėjome šį projektą siekdami spręsti diskriminacijos problemas mokykloje, norėdami savo mokinius supažindinti su diskriminacijos sąvoka, jos rūšimis, išmokti atpažinti diskriminaciją ir tapti tolerantiškais kitiems bei kitokiems. Planuodami projekto veiklas, nusprendėme, jog geriausia terpė susipažinti su diskriminacija ir padėti mūsų moksleiviams suprasti, ką reiškia būti kitokiu, yra menas pačia plačiausia prasme, nes menas neatsiejamas nuo kūrybiškumo ir išraiškos laisvės.

Bendradarbiaudami su projekto partneriais iš Prancūzijos, Italijos ir Ispanijos tobulinome tarpasmenines ir tarpkultūrines kompetencijas, mokėmės suprasti, kad kitas žmogus – tavo bendraklasis ar bendraamžiai iš kitų šalių – yra verti pagarbos. Taip pat mokiniai tobulino anglų kalbos žinias, kad galėtų bendrauti su partneriais, bei ugdėsi kūrybiškumą atlikdami įvairias menines veiklas: piešdami, lipdydami, grodami ir dainuodami, vaidindami, filmuodami ir t.t.

Vykdydami projektą, mūsų moksleiviai lankėsi partnerių mokyklose, kur dirbdami kartu mišriose komandose įgijo žinių, tobulino savo įgūdžius, plėtė akiratį, pažino kitas kultūras. Nekantravome ir patys priimti partnerius pas mus Vilniuje, tačiau, prasidėjus pandemijai, dėl karantino jų vizitas taip ir neįvyko.

Nors iš pradžių buvo daug nerimo ir abejonių, kaip tokiomis sąlygomis išvis sugebėsime pabaigti projektą ir įgyvendinti visus užsibrėžtus tikslus, supratome, kad, jei tik yra noro ir motyvacijos, karantinas, atstumas ar darbas per nuotolį mums nesutrukdys. Pasitarę su partneriais, nusprendėme, kad svečius savo mokykloje mes visgi priimsime – tik virtualiai, ir, siekdami kiek įmanoma labiau priartėti prie įprastos mobilumo patirties, pasiryžome veiklas kartu vykdyti visą savaitę.

Ir štai – prieš pat Kalėdas, gruodžio 14-18 dienomis, pasitelkę įvairiausius interaktyvius įrankius ir technologijas, surengėme partneriams virtualių mokymosi veiklų savaitę! Visą savaitę virtualiai keliavome po mūsų mokyklą, po Vilnių ir Lietuvą; kartu piešėme, lipdėme iš molio ir netgi sukūrėme tarptautinę repo dainą apie draugystę ir toleranciją penkiomis kalbomis!

Žinoma, lengva nebuvo, ir pasiruošimas užtruko kelis mėnesius. Projekte dalyvaujantys mokiniai turėjo parengti daug filmuotos medžiagos apie savo mokyklą ir miestą, mokytojai su mokiniais ruošė vaizdines instrukcijas, kaip atlikti suplanuotas menines veiklas, kad visiems viskas būtų aišku ir įveikiama, vėliau visą nufilmuotą medžiagą turėjome atrinkti, paruošti peržiūrai ir sumontuoti.

Kiekvieną dieną ryte jungėmės į susitikimą Zoom platformoje, kurio metu mokiniams iš partnerių mokyklų pristatėme užduotį, pasitelkę filmuotą medžiagą ar vaizdines pateiktis, smulkiai paaiškinome kiekvieną užduoties etapą ir pateikėme pavyzdžių. Nepaisant tūkstančių mus skiriančių kilometrų, tuo pat metu virtualiai susijungę mokiniai iš Lietuvos, Prancūzijos, Ispanijos ir Italijos piešė bendrą koliažą, iš molio lipdė antidiskriminacijos simbolį drugelį bei repavo. Ir nors darbo turėjome išties daug, rezultatai džiugino.

Išties smagi patirtis ir puikus įrodymas, kad viskas įmanoma!

Dėkojame projekte dalyvavusiems 7-8 klasių moksleiviams bei gausiam šaunių mokytojų būriui: anglų kalbos mokytojoms Ritai Bakanienei, Eglei Bridikienei, Loretai Kamarauskienei, Renatai Žemaitienei, dailės mokytojoms Mildai Tverkutei ir Daivai Varslavėnienei, IT mokytojai Editai Juknienei ir muzikos mokytojoms Justinai Bradauskienei, Eugenijai Drungilienei ir Kristinai Šileikienei.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos