Mokytojų profesinio tobulėjimo patirtis Lisabonoje
Įgyvendinant ERASMUS+ projekto Nr. 2024–1–LT01–KA121–SCH–000221479 tikslus, 2025 m. balandžio 13–20 dienomis Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos pradinio ugdymo ir anglų kalbos mokytoja Skaistė Poniškaitienė bei pradinių klasių mokytojos Reda Riukaitė ir Eglė Sakalienė dalyvavo Europass Teacher Academy organizuojamuose tarptautiniuose profesinio tobulėjimo kursuose Lisabonoje.
Kursų tema – „CLIL in Primary School: Make It Work, Make It Effective“. Penkių dienų trukmės mokymų metu pedagogės gilinosi, kaip CLIL (Content and Language Integrated Learning) metodiką ir jos taikymo galimybes pritaikyti mūsų mokyklos pradiniame ugdyme.
Apie projektą
CLIL – tai integruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas. Kursų metu dalyvėms buvo pateikta metodinė ir praktinė medžiaga, strategijos bei įrankiai, padedantys sėkmingai integruoti dalykinį turinį ir kalbos ugdymą. Užsienio kalba tokioje pamokoje tampa dalyko perteikimo priemone. Metodikos tikslas – plėtoti mokinių kalbinius, komunikacinius ir tarpkultūrinės komunikacijos gebėjimus.
Kursų programa
1 diena. Įžanga ir pažintis
Pirmoji diena buvo skirta susipažinimui su kursų programa, mokyklos aplinka ir kitais dalyviais iš Prancūzijos bei Vengrijos. Mokytojos su kitais kursų dalyviais pristatė savo mokyklas, dalijosi patirtimi ir idėjomis. Kursus vedė dėstytoja Patricija Taborda, kurios dėka vyko atviros ir įkvepiančios diskusijos su kitų šalių mokytojais. Tai leido geriau suprasti, kaip dirbti su CLIL metodika savo mokykloje.
2 diena. Įvadas į CLIL metodiką
Analizuoti metodikos pagrindai, dalyko ir temos pasirinkimo kriterijai, tinkamų šaltinių paieška. Mokytojos dirbo grupėse, aiškinosi, kaip taikyti CLIL principus, užsienio kalbos mokomąją medžiagą ir akademines temas pradiniame ugdyme.
3 diena. Ištekliai ir priemonės ruošiantis pamokai
Iki pietų buvo analizuojami CLIL projektų pavyzdžiai, o po pietų dalyvės lankėsi Lisabonos istorijos muziejuje, kur rinko medžiagą integruotoms pamokoms.
4 diena. Grupiniai projektai
Naudodamos muziejuje surinktą medžiagą, mokytojos rengė grupinius projektus, kuriuos vėliau pristatė. Taip pat klausėsi paskaitos apie CLIL įgyvendinimo pradinėje mokykloje strategijas ir jų vertinimą.
5 diena. Refleksija ir apibendrinimas
Paskutinė mokymų diena skirta refleksijai – dalyvės aptarė įgytas žinias, dalijosi įžvalgomis, kūrė dainas pagal dėstytojos pateiktus klausimus, žaidė kūrybinius žaidimus. Kiekviena dalyvė gavo pažymėjimą, patvirtinantį dalyvavimą kursuose.
6 diena. Pažintinė ir kultūrinė veikla
Paskutinę vizito dieną mokytojos dalyvavo kultūrinėje programoje, kurios metu gilino pažintį su Lisabona, jos istorija ir tradicijomis.
Vertinga patirtis ateičiai
Šie kursai mokytojoms tapo ne tik profesinio tobulėjimo galimybe, bet ir įkvėpimo šaltiniu. Dalyvės parsivežė daugybę idėjų, kurias netrukus pritaikys ugdymo procese savo klasėse ir gerąją patirtimi pasidalins su kolegėmis.
-
- Paskelbta: 2025-04-22
- Kategorija: Projektinė veikla
Įgyvendinant Erasmus+ projekto Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000221479 tikslus 2025... -
- Paskelbta: 2025-04-18
- Kategorija: Projektinė veikla
Lietuviška tradicija atgimė ant mokyklos medžių -
- Paskelbta: 2025-04-15
- Kategorija: Projektinė veikla
Atraskite nebandytus margučių marginimo būdus! -
- Paskelbta: 2025-04-11
- Kategorija: Projektinė veikla
Įgyvendinant Erasmus+ projekto Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000221479 tikslus, 2025... -
- Paskelbta: 2025-03-29
- Kategorija: Projektinė veikla
Kviečiame kurti ir aplankyti prancūziškų objektų parodą nuo kovo 31 d. -
- Paskelbta: 2025-03-27
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-03-27
- Kategorija: Projektinė veikla
Kūryba, draugystė, pagarba ir bendrystė – stipriname sąmoningumą! -
- Paskelbta: 2025-03-13
- Kategorija: Projektinė veikla
Mažvydiečiai kuria miuziklą ir su nekantrumu laukia didžiosios premjeros! -
- Paskelbta: 2025-03-11
- Kategorija: Projektinė veikla
Lietuvių literatūros kūrybiniame projekte dalyvavo 8 b ir 8 pr kl.