CLIL pamokų stebėjimas Rygoje

Įgyvendinant Erasmus+ projekto Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000221479 tikslus 2025 m. balandžio 14–16 dienomis keturios Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos mokytojos – anglų kalbos mokytojos Rita Bakanienė ir Renata Žemaitienė, matematikos ir informatikos mokytoja Edita Juknienė bei muzikos mokytoja Justina Bradauskienė – lankėsi Rīgas Angļu ģimnāzija mokykloje, Latvijoje, Rygoje. Vizito tikslas – susipažinti su CLIL (Content and Language Integrated Learning) metodu, stebint įvairių dalykų pamokas, kuriose integruojama anglų kalba.

Per dvi intensyvias dienas mokytojos turėjo galimybę stebėti tiek pradinio, tiek pagrindinio ugdymo CLIL pamokas įvairiuose mokomuosiuose dalykuose – nuo gamtos mokslų iki socialinių studijų ir muzikos.

Balandžio 14-osios rytą mokytojos dalyvavo ekskursijoje po mokyklą kartu su vietiniais mokiniais ir CLIL koordinatore Ms. Purmale. Vėliau jos stebėjo anglų kalbos pamoką 1d klasėje (mokytoja Ms. Cinkuse-Pole), socialinių mokslų pamoką 4b klasėje (Ms. Spila), gamtos mokslų pamoką 5b klasėje (Ms. Berga) bei dailės pamoką 8a klasėje (Ms. Ladusāne). Šios pamokos atskleidė, kaip skirtingų sričių mokytojai integruoja anglų kalbą į dalykinį turinį per praktines veiklas, kūrybines užduotis ir diskusijas.

Antrąją dieną mokytojos stebėjo dar daugiau CLIL pamokų, įskaitant gamtos mokslų užsiėmimus 1a ir 3a klasėse (Ms. Baiža, Ms. Spruksta), matematikos pamokas 2b ir 6a klasėse (Ms. Skuja, Ms. Juse), muzikos pamoką 4a klasėje (Ms. Zīle), geografijos pamoką 7c klasėje (Ms. Jēkabsone), socialinių mokslų 5d klasėje (Ms. Melbārde), chemijos 9a klasėje (Ms. Fjodorova) ir anglų kalbos pamoką 5d klasėje (Ms. Strautniece). Taip pat jos dalyvavo choro repeticijoje bei dienos pabaigoje dalijosi atgaliniu ryšiu susitikime su CLIL koordinatore.

Šis stebėjimo vizitas mokytojoms buvo puiki galimybė praktiškai pamatyti, kaip CLIL metodas taikomas skirtingo amžiaus mokiniams ir įvairiuose mokomuosiuose dalykuose. Pastebėta, kad pamokose dažnai naudojami vaizdiniai, garsiniai, praktiniai eksperimentai, dainos bei interaktyvios veiklos – visa tai padeda mokiniams įsisavinti dalyko turinį, kartu lavinant anglų kalbos įgūdžius. Buvo akivaizdu, kad kalba čia nėra atskiras mokymo objektas, o natūrali priemonė pažinti pasaulį.

Šis vizitas Rygoje ne tik suteikė vertingų praktinių įžvalgų, bet ir paskatino mokytojas ieškoti naujų būdų, kaip panašų metodą integruoti į savo pamokas Lietuvoje. Tokie tarptautiniai mainai neabejotinai stiprina mokytojų profesines kompetencijas ir kuria tvirtą pagrindą šiuolaikinei, kalbų ir turinio sinergija paremtai mokyklai.

 

Autorius:
Edita Juknienė, Rita Bakanienė, Renata Žemaitienė, Justina Bradauskienė

Nuotraukos:
autorės

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas