Tarptautiniai Erasmus+ kursai apie mokymąsi per žaidimus: patirtis, įkvėpusi naujoms idėjoms

Įgyvendinant Erasmus+ projekto Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000221479 tikslus, 2025 m. kovo 31 – balandžio 5 dienomis, anglų kalbos mokytojos Rita Bakanienė ir Renata Žemaitienė bei matematikos ir informatikos mokytoja Edita Juknienė dalyvavo Europass Teacher Academy organizuojamuose tarptautiniuose profesinio tobulėjimo kursuose Stambule.

Kursų tema buvo: „Back to Basics: Offline Games for Student Motivation”. Kursai vyko šešias dienas, o jų metu pedagogės ne tik gilinosi į žaidimų teoriją, bet ir praktiškai išbandė įvairius metodus, kaip loginiai, strateginiai ar kūrybiniai žaidimai gali būti integruojami į pamokas.

1 diena – Įžanga ir pažintis.

Pirmoji diena buvo skirta susipažinimui su kursų programa, mokykla bei visos savaitės veiklomis. Mokytojos kartu su kitais kursų dalyviais iš Kroatijos, Ispanijos, Austrijos bei Lenkijos pristatė savo mokyklas, dalijosi patirtimi ir idėjomis. Įtraukiantys „icebreaker“ užsiėmimai padėjo sukurti draugišką atmosferą, o diskusijos apie skirtingus mokymosi stilius leido geriau suprasti, kaip įvairiai mokiniai priima ir apdoroja informaciją.

2 diena – Loginiai žaidimai ir iššūkiai.

Antrąją dieną vyko intensyvios loginio mąstymo dirbtuvės. Buvo žaidžiami tokie galvosūkiai kaip Sudoku, Kakuro, IQ Fit, IQ Puzzler bei garsiosios Einšteino mįslės. Tai žaidimai, lavinantys analitinį mąstymą, dėmesio koncentraciją ir atkaklumą.

3 diena – Mąstymo žaidimai.

Trečiąją dieną dalyvės gilinosi į erdvinį mąstymą, vizualinį suvokimą ir kūrybiškumą. Buvo žaidžiami tokie žaidimai kaip SET ir Building Blocks (3D), vyko „pabėgimo kambario“ veiklos. Vėliau dalyviai patys kūrė pabėgimo kambario užduotis lauko erdvėse – puikus pavyzdys, kaip galima lavinti mokinių kritinį mąstymą netradicinėje aplinkoje.

4 diena – Strategijos menas.

Ketvirtąją dieną dėmesys buvo skiriamas strateginiams stalo žaidimams. Dalyvės gilinosi į žaidimų „Catan“ ir „Azul“ taisykles bei strategijas. Šie žaidimai ugdo planavimo, sprendimų priėmimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.

5 diena – Žaidimų kūrimas.

Penktąją dieną vyko kūrybinės dirbtuvės, kuriose kiekvienas dalyvis kūrė savo unikalų „offline“ žaidimą – su ar be mokomųjų temų. Taip pat buvo diskutuojama apie žaidimų taikymo pamokose privalumus ir galimus iššūkius. Aptarta, kaip tinkamai pasirinkti žaidimus pagal mokinių amžių, mokomuosius dalykus ir ugdymo tikslus.

6 diena – Refleksija ir kultūriniai įspūdžiai.

Paskutinė diena buvo skirta kursų refleksijai – dalyvės apibendrino įgytas žinias, dalijosi įžvalgomis, gavo pažymėjimus apie dalyvavimą. Dieną užbaigė pažintinė ekskursija, leidusi geriau pažinti vietos kultūrą bei tradicijas.

Šie kursai buvo ne tik vertinga profesinė patirtis, bet ir įkvėpė mokytojas grįžti su naujomis idėjomis, kurias jau netrukus bus galima pritaikyti klasėse. Mokymasis per žaidimus – tai būdas padaryti ugdymo procesą įtraukesnį, smagesnį ir efektyvesnį.

Autorius:
Edita Juknienė, Rita Bakanienė, Renata Žemaitienė

Nuotraukos:
autorės

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas