„Erasmus+“ mobilumo veikla Stambulo prancūzų licėjuje „Notre Dame de Sion“

Besibaigiant pavasariui prancūzų k. mokytoja Virginija Žekonytė-Petrikienė, anglų k. mokytoja ir direktorės pavaduotoja ugdymui Lina Navickaitė kartu su mokyklos vadove Egle Laumeliene vyko į Stambulo licėjų pasisemti patirties apie tai, kaip integruoti kalbas į atskirus dalykus ir susipažinti su naujais skaitmeniniasi įrankiais pagal Erasmus+ Erasmus+KA101 projektą „Kuriame klasę be sienų pasitekiant skaitmenines technologijas ir virtualias mokymosi aplinkas“. Projekto tikslas yra tobulinti mokytojų skaitmeninį raštingumą ir išmokti organizuoti mokymąsi virtualiose aplinkose įgyvendinant mokyklos be sienų modelį.

„Notre Dame de Sion“ licėjų įkūrė Siono seserys 1856 m. kaip aukštąją mokyklą senamiesčio erdviose patalpose. Osmanų imperijoje licėjus buvo misionierių mokykla, skirta tik mergaitėms. Vėliau jis įgijo bendrojo ugdymo statusą. Licėjuje mokiniai mokosi nuo devintos klasės. Kadangi visi dalykai mokomi prancūzų ir anglų kalbomis, mokiniai prieš patenkant į devintą klasę turi baigti paruošiamąją klasę, kurioje šalia pagrindinių dalykų mokosi prancūzų ir anglų kalbas. Vien prancūzų jie turi 20 pamokų per savaitę.  Penktadienis – būrelių diena. Moksleiviai renkasi bent vieną iš mokykloje siūlomų būrelių. Jie dalyvauja įvairiose užklasinėse veiklose, konkursuose, todėl penktadieniais yra mažiau pamokų. Į ugdymą yra įdomiai įtraukiamas teatras: mokiniai turi sukurti kalbą tam tikra tema, įsivaizduojant, kad esi vienos ar kitos profesijos atstovas. Teatro mokytoja (profesionali komikė) vertina kūno kalbą, literatūros mokytojas – kalbos rišlumą ir tikslumą.

Licėjuje mokiniai ugdomi pagal pačių mokytojų sukurtas integruotas dalyko programas ir turinį. Dėl to mokytojai nuolat bendradarbiauja, derina darbo planus, programas.Prancūzų kalbos pamokos vyksta įprastai: klausymas, skaitymas, rašymas, kalbėjimas. Mokiniai – labai motyvuoti, drąsus, aktyvūs, kūribingi.  Stebėjome kaip integruojamas skaitmeninis turinys į pamokas ir taip pat dalinomės savo patirtimi. Anglų k. mokytoja Lina Navickaitė vedė pamokas apie Lietuvą panaudodama Wordwall ir Blooket programas. Stebėjome kaip licėjuje integruojama www.canva.com (dizainą kurinti programa), www.kahoot.com (mokymosi žaidimu platforma), www.dualingo.com (kalbų mokymosi platforma).

Artėjančių mokslo metų pirmoje pusėje abiejų mokyklų mokiniai turės galimybę susipažinti, prisistatyti ir bendrauti prancūzų kalba siekiant gilinti mokinių prancūzų k. žinias integruojant jas į kultūros ir ekologijos temas.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos