Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazija

Spalis – mėnuo, kai mokomės suprasti skirtumus

  • Paskelbta: 2025-11-09
  • Kategorija: Renginiai

        Spalio mėnesį Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijoje vyko projektas „Spalis – supratimo apie disleksiją mėnuo“, kurį inicijavo ir koordinavo mokyklos pagalbos specialistų komanda – specialieji pedagogai ir logopedai. Projekto tikslas – didinti bendruomenės sąmoningumą apie disleksiją, skatinti empatiją, palaikymą ir įtrauktį mokykloje.
  Projektas buvo įgyvendintas remiantis Dyslexia centro kvietimu jungtis prie nacionalinės kampanijos. Visą mėnesį mokykloje veikė informaciniai stendai, o mokytojai ir pagalbos specialistai vedė pamokėles apie disleksiją. Mokiniai žiūrėjo filmukus, atliko skaitymo simuliacijas, diskutavo apie žmonių skirtumus, o vyresnieji analizavo pasakojimą „Įskilusi puodynė“, kalbėdami apie savivertę, stiprybes ir priėmimą.
  Mokiniai dalijosi, kad iki šiol apie disleksiją žinojo nedaug, todėl užsiėmimai buvo itin naudingi – jie padėjo suprasti, kad disleksija nėra kliūtis siekti tikslų, o tiesiog kitoks būdas mokytis. Daugelį įkvėpė žinia, jog disleksija nereiškia intelekto stokos ar nesėkmės – daugybė įžymių žmonių su disleksija išsiskiria kūrybiškumu, atkaklumu ir gebėjimu mąstyti „kitokiu“ būdu.
  Spalio 8-ąją, minint Tarptautinę disleksijos pažinimo dieną, visa Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos bendruomenė prisijungė prie palaikymo akcijos – aprangoje dėvėjo raudonas detales, simbolizuojančias atvirumą, drąsą ir supratimą.
  Projektas paskatino ne tik daugiau sužinoti apie disleksiją, bet ir dalintis asmeninėmis patirtimis. Kai kurie mokiniai drąsiai pasakojo apie savo skaitymo sunkumus, o draugai dalinosi palaikymo žinutėmis. Mokytojai pabrėžė, kad tokios veiklos padeda kurti saugią, priimančią ir atjautos kupiną mokyklos aplinką, kurioje kiekvienas mokinys jaučiasi vertinamas ir suprastas.
  Šis projektas tapo puikia pradžia sekantiems žingsniams – planuojama ir ateityje tęsti veiklas, skirtas mokymosi įvairovei pažinti. „Supratimas prasideda nuo mažų žingsnių – nuo pokalbio, nuo klausimo, nuo noro pažinti“, – sako projekto organizatoriai.
  Džiaugiamės, kad mūsų bendruomenė dar kartą įrodė: kiekvienas mokinys yra unikalus, o skirtumai – mūsų stiprybė.
  Nuoširdžiai dėkojame pagalbos specialistams, mokytojams ir mokiniams už aktyvų įsitraukimą bei Dyslexia centrui – už įkvepiančią iniciatyvą, padėjusią mūsų bendruomenei dar kartą priminti, kaip svarbu palaikyti ir suprasti vieniems kitus.

Autorius:
Progimnazijos pagalbos specialistų komanda

Nuotraukos:
Ritos Remeikienės, Jolitos Masiulionės, Redos Riukaitės, Ingos Miliauskaitės

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas