Erasmus+ kursai ,,AI for CLIL" Nicoje 2025

Profesinio tobulėjimo patirtis Nicoje

       Įgyvendinant ERASMUS+ projekto Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000221479 tikslus, 2025 m. gegužės 26–31 d. Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos direktorė, vokiečių kalbos mokytoja Eglė Laumelienė, direktorės pavaduotoja ugdymui (dailės, technologijų, muzikos, šokio, fizinio ugdymo dalykų bei pamokų už mokyklos ribų projekto „Vilnius yra mokykla“ kuratorė), fizinio ugdymo mokytoja ir 8 pp frankofoninio ugdymo klasės vadovė Vilma Junevičienė bei anglų kalbos ir muzikos mokytoja, Europos klubo, prancūziškos muzikos neformaliojo ugdymo veiklų ir 6 b klasės vadovė Svetlana Politova – dalyvavo „Europass Teacher Academy“ organizuotuose tarptautiniuose profesinio tobulėjimo kursuose Nicoje.

       Kursų tema – „AI for CLIL: Lesson Plans, Resources and Assessment Tools“. Šešių dienų trukmės mokymuose gilintasi į tai, kaip dirbtinį intelektą (AI) tikslingai taikyti dvikalbio mokymo – užsienio kalbos integravimo (CLIL) – pamokose, rengiant pamokų planus, kuriant mokomąją medžiagą, taikant vertinimo įrankius bei skatinant mokinių įsitraukimą ir pažangą.

Apie projektą

       Kursuose buvo nagrinėti dirbtinio intelekto (AI) pagrindai ir jo praktinis pritaikymas dvikalbiame mokyme – užsienio kalbos integracijoje (CLIL). AI taikymo metodika pristatyta tiek mokinio, tiek mokytojo požiūriu. Aptarta, kaip šiuolaikiniai įrankiai gali padėti planuoti pamokas ir projektines veiklas, automatizuoti mokinių vertinimą, kurti personalizuotą mokymosi turinį bei skatinti refleksiją ir profesinį tobulėjimą.

       Dalyviai buvo supažindinti su įvairiomis AI programomis ir platformomis: interaktyviais žaidimais, viktorinomis, pokalbių robotais, leidžiančiais kurti aktyvų ir įtraukiantį mokymosi procesą bei užtikrinti grįžtamąjį ryšį. Tokie įrankiai padeda stiprinti mokinių motyvaciją ir įsitraukimą.

       Kartu su kolegomis iš Lenkijos, Italijos, Ispanijos, atstovaudami Lietuvai, diskutavome apie duomenų privatumą, komunikaciją su tėvais ir iššūkius, kylančius taikant AI švietime.

        Įgijome žinių, kaip efektyviai naudoti dirbtinį intelektą pamokose bei projektinėje veikloje, kaip jis gali prisidėti prie dvikalbio mokymo (CLIL) tobulinimo ir šiuolaikiškos, inovatyvios pamokos kūrimo.

Kursų programa

1 diena. Įžanga ir pažintis

       Pirmoji diena buvo skirta susipažinimui su Europass Teacher Academy veikla Nicoje ir kitose šalyse. Dalyviai susipažino su kursų programa, mokymosi aplinka ir kolegomis iš Lenkijos, Italijos bei Ispanijos. Užsienio šalių mokytojai pristatė savo mokyklas pasitelkdami nuotraukų ir vaizdo galerijas, interaktyvius žaidimus bei kitas kūrybiškas priemones. Šios pažintys leido ne tik dalintis patirtimis, bet ir numatyti galimas tarptautinio bendradarbiavimo kryptis ateityje. Mums buvo svarbu ir atsakinga pristatyti Vilniaus Martyno Mažvydo progimnaziją.

      Kursus vedė kompetentingas ir įkvepiantis dėstytojas Andrei Ceban, kurio dėka mokymų turinys buvo itin naudingas ir pritaikomas praktikoje.

      Tą pačią dieną buvo pradėta gilintis į dirbtinio intelekto (AI) taikymą dvikalbio mokymo – užsienio kalbos integracijos (CLIL) kontekste. Aptartas pagrindinis AI veikimo principas, pristatyti keli įrankių pavyzdžiai, skirti dvikalbio mokymo tobulinimui, bei atliktos praktinės užduotys, leidusios išbandyti AI sprendimus realiose mokymo situacijose.

2 diena. Atvejų analizės ir AI integravimo praktika CLIL pamokose

      Antroji diena buvo skirta sėkmingų dirbtinio intelekto (AI) taikymo atvejų dvikalbiame – užsienio kalbos integruotame (CLIL) – mokyme analizei. Dalyviai nagrinėjo praktinius pavyzdžius, kaip AI sprendimai gali praturtinti mokymo turinį, padėti diferencijuoti užduotis bei įtraukti mokinius į aktyvų pažinimo procesą.

     Taip pat dirbta su AI praturtintos CLIL mokymo medžiagos kūrimu: dalyviai mokėsi kurti užduotis, pritaikytas skirtingiems mokinių gebėjimams, naudojant interaktyvias platformas ir AI įrankius.

      Dieną užbaigė etinė diskusija apie AI naudojimą ugdyme, keitimasis patirtimis tarp dalyvių ir grįžtamojo ryšio sesija, kurioje reflektuota apie dienos veiklas bei jų pritaikomumą asmeninėje mokymo praktikoje.

3 diena. Mokinį įtraukiantis mokymas: AI ir CLIL integracija

      Trečiąją dieną dėmesys sutelktas į mokinių įgalinimą taikant dirbtinio intelekto (AI) sprendimus dvikalbio – užsienio kalbos integruoto (CLIL) – mokymo kontekste. Aptarta, kaip AI įrankiai gali padėti mokiniams ne tik įsisavinti žinias, bet ir aktyviai dalyvauti mokymosi procese, savarankiškai kurti bei reflektuoti.

      Buvo analizuojamos AI priemonės, leidžiančios mokiniams praktiškai taikyti įgytas žinias, taisyti daromas klaidas bei stebėti savo pažangą. Praktinėse veiklose dalyviai dirbo grupėse, kūrė užduotis, pagrįstas mokiniui orientuotomis AI strategijomis.

      Taip pat diskutuota apie mokinių motyvacijos stiprinimą ir įsitraukimo didinimą, naudojant personalizuotus ir interaktyvius sprendimus. Ypatingas dėmesys skirtas įtraukčiai – kaip AI gali padėti įtraukti įvairių gebėjimų, mokymosi stilių ar kalbinių kompetencijų mokinius į bendrą mokymosi procesą.

4 diena. Vertinimas ir grįžtamasis ryšys su AI pagalba

      Ketvirtąją dieną daugiausia dėmesio skirta dirbtinio intelekto (AI) taikymui mokinių vertinime bei individualios pažangos stebėjime. Dalyviai susipažino su įvairiais AI pagrįstais vertinimo metodais, kurie leidžia ne tik automatizuoti dalį mokytojo darbo, bet ir teikti mokiniams kokybišką grįžtamąjį ryšį realiuoju laiku.

      Praktinėse veiklose analizuoti vertinimo įrankiai, padedantys stebėti mokinių pasiekimus, siūlyti tobulinimo kryptis bei individualizuoti mokymą. Grupinėje diskusijoje aptartos galimybės ir iššūkiai, susiję su AI pagrindu sukurtų vertinimų naudojimu mokykloje.

      Taip pat nagrinėti konkretūs atvejai, kai taikant dirbtinį intelektą buvo pasiekti geresni mokymosi rezultatai, o mokiniai demonstravo didesnį įsitraukimą bei savarankiškumą.

5 diena. Kompetencijų stiprinimas ir kursų refleksija

       Penktoji diena buvo skirta profesinio tobulėjimo galimybių su dirbtiniu intelektu (AI) aptarimui ir įgytų žinių taikymui dvikalbio – užsienio kalbos integruoto (CLIL) – mokymo kontekste. Dalyviai susipažino su bendradarbiavimu grįstomis strategijomis, leidžiančiomis kurti mokymosi užduotis pasitelkiant AI įrankius, bei tobulino dvikalbio mokymo įgūdžius naudodami praktinius pavyzdžius.

       Antroje dienos dalyje vyko kursų refleksija ir įgytų kompetencijų apibendrinimas. Dalyviai dalijosi įžvalgomis, aptarė, kaip kursuose įgytas žinias planuoja pritaikyti savo profesinėje veikloje, bei teikė grįžtamąjį ryšį apie mokymų turinį ir organizavimą.

       Kurso pabaigoje visiems dalyviams iš Lenkijos, Italijos, Ispanijos ir Lietuvos buvo įteikti dalyvavimo pažymėjimai, įprasminę intensyvią ir vertingą mokymosi savaitę.

6 diena. Pažintinė ir kultūrinė programa

      Paskutinę vizito dieną kurso dalyviai dalyvavo pažintinėje ir kultūrinėje programoje Nicoje. Aplankyti istoriniai objektai, susipažinta su miesto architektūra, kultūros tradicijomis bei Viduržemio jūros regiono gyvenimo būdu.

      Neformalioje aplinkoje užsimezgė nuoširdūs pokalbiai tarp dalyvių, kurie padėjo ne tik apibendrinti mokymuose įgytas žinias, bet ir paskatino diskusijas apie praktinį jų taikymą kasdieniame pedagoginiame darbe.

      Kultūrinės veiklos tapo puikia proga sustiprinti tarptautinius ryšius ir numatyti galimas ateities bendradarbiavimo tarp šalių mokyklų kryptis.

Vertinga patirtis. Rezultatai

  1. Įgytos žinios, kaip taikyti dirbtinį intelektą (AI) dvikalbio mokymo – užsienio kalbos integravimo (CLIL) – procese tiek mokant, tiek mokantis.

  2. Išmokta naudoti dirbtinio intelekto (AI) įrankius ir metodus, padedančius efektyviau taikyti CLIL metodiką pamokose.

  3. Įvertinta dirbtinio intelekto (AI) įtaka mokinių mokymosi pasiekimams taikant užsienio kalbos integravimo (CLIL) metodą.

  4. Pasidalinta gerąja patirtimi su kolegomis iš Lenkijos, Italijos ir Ispanijos – aptartos įžvalgos apie dirbtinio intelekto (AI) taikymą ugdymo procese.

  5. Sustiprintas pasitikėjimas savimi – įgyta motyvacijos ir žinių, kaip taikyti dirbtinio intelekto (AI) įrankius mūsų progimnazijos tikslams įgyvendinti, siekti mokymo(si) kokybės ir skatinti patirties dalijimąsi tarp mokytojų.

  6. Užmegzti ryšiai su kolegomis iš užsienio atveria naujas galimybes tarptautiniam bendradarbiavimui ateityje.

Autorius:
Vilma Junevičienė, Svetlana Politova, Eglė Laumelienė

Nuotraukos:
Vilmos Junevičienės, Andrei Ceban (ETA)

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas